středa 23. března 2011

Jak má správně fungovat záruční servis v ČR

Rozhodnete se pro nějakou firmu, která provede realizaci, firmě řádně zaplatíte a firma má povinnost držet po stanovenou dobu (zákon či prodloužená záruka) záruční servis. Jak to funguje v praxi? Samozřejmě záleží na firmě. A proto máme velkou radost z toho, že v ČR neexistují pouze podvodníci typu bratrů Chyšků, ale i opravdu solidní firmy, které si zaslouží pochvalu. A proč ne veřejnou.

Konkrétně tu mluvíme o firmě ŠTORC TZB, s.r.o., vytápění, větrání, ohřevy, www.storc.cz, autorizované a servisní centrum Raychem a DEVI, se sídlem v Benešově. Tato firma potvrzuje i další věc, že je vše také o lidech a není s.r.o. jako s.r.o. s výší základního jmění 200.000 Kč. Ale to jsme zpět u Mont Servisu, s.r.o., o kterém nemám vůbec chuť se tu bavit.

To, co je důvodem tohoto článku, je konkrétní případ toho, jak má správně fungovat záruční servis. Objeví se závada, vy ji nahlásíte (telefonicky a následně i písemně), firma okamžitě reaguje a během pár dnů vysílá technika k odstranění závady. Konkrétně se u nás stalo to, že přestal fungovat termostat pro podlahové vytápění v horní koupelně. Nebylo možné přepínat mezi programy, nebylo možné snížit teplotu a nebylo možné termostat ani vypnout. Oproti tomu podlahové topení jelo na opravdu "super" výkon, protože jsme měli z koupelny saunu:) Takže bylo jediné dočasné řešení, vypnout jistič. Od včerejška máme termostat nový a vypadá, že je vše ok.

Další věc, kterou jsme nahlásili, je fakt, že v některých místnostech je skutečná pokojová teplota jiná, než kterou ukazují termostaty. Po dohodě se zástupcem firmy ŠTORC zkusíme provést calibraci termostatů a uvidíme, zda bude vše ok. Pokud ne, máme přislíbenu výměnu termostatů za novější modely, a to v celém domě.

Poslední věcí, která nás trápí, je odvětrávání několika místností, které je vyvedeno na půdu a následně na střechu. Na půdě jsme na potrubí, které odvětrává jednolivé místnosti, objevili v jednom místě kapičky vody, takže je potřeba zjistit, čím to je. Půda není zateplena, takže je teoreticky možné, že kondenzát mohl v trubce pro odvod kondenzátu zamrznout, následný další kondenzát neměl kudy prostupovat dále a tak došlo k odkapávání. V potrubí je také několik spojů, takže budou prověřeny i spoje. Nicméně "děsivá prognóza" obou bratrů Chyšků o tom, jak nám bude sražený kondenzát stékat zpět do ventilátorů a způsobí jejich zkrat, se za celou dobu našeho bydlení naštěstí nepotvrdila:)

Firma ŠTORC se tedy ke svému záručnímu servisu hlásí, jednu závadu téměr bleskově odstranili a druhá bude řešena v nejkratším možné termínu, kdy se uvolní příslušný technik.

Problém může nastat vždy a se vším, ale důležitá je ochota jej vyřešit.

A závěr? Můžeme poděkovat nesolidní firmě Mont Service, s.r.o, za to, že nám zprostředkovala kontakt na solidní a spolehlivou firmu ŠTORC TZB, s.r.o.:)

1 komentář:

Radka H. řekl(a)...

Gratuluji, že to takhle vůbec dopadlo. Nedávno jsem objevila tento váš blog a docela mě vyděsily vaše zkušenosti s firmou Jordán a Mont Sevice. My teď dokončujeme tento rodinný dům Dřevostavba Harmony 7 a zatím jsme nenarazily na žádný problém v hrubé stavbě od dodavatele HAAS. Držte nám palce, my je držíme vám! :-)