čtvrtek 13. ledna 2011

Zkušenosti s řešením reklamací - Mont Service - Chyškové

A hned v zápětí se s Vámi chceme podělit o to, jakým způsovem probíhá řešení reklamací, pokud si necháte postavit dům stavební firmou.

Normálně to zřejmě probíhá tak, že v případě reklamace kontaktujete svoji stavební firmu a ta následně kontaktuje firmu, která daný "produkt" provedla. V případě firmy Mont Service, s.r.o, a pánů bratrů Chyšků toto ovšem nefunguje, jako plno jiných věcí. Jaké je tedy řešení? Obrátit se přímo na dotyčnou firmu, která provedení konkrétního "prvku" na Vaší stavbě realizovala. A ještě jedna důležitá věc, nenechte se odradit řečmi ve smyslu, že na to nemáte právo, a že musí být reklamace řešena pouze prostřednictvím firmy Mont Service. Mont Service ani jeden z Chyšků za Vás nic nevyřídí, protože jsou to podvodníci, takže si trvejte na svém a řešte reklamaci napřímo s dodavatelskou firmou. Koncový zákazník, který využívá "produkt" dané dodavatelské firmy jsme my, vy, takže máme (máte) na vyřešení reklamace naprosté právo.

Jak to funguje v praxi? Vždy stejně. První reakce, bohužel, musíte se obrátit na firmu Mont Service. Logicky, tím se "proseje sítem" první vlna reklamací:) Na druhou žádost o řešení dané reklamace se však již dá uspět a řešením reklamace se začne někdo zabývat. Následuje další klasický průběh ........... zděšení:) Cože, máte nahlášenu reklamaci od roku 2009 a my o ní ještě ani nevíme? V lepším případě, už se o reklamaci ví a pro změnu řešení uvízlo již u konkrétní dodavatelské firmy.


A teď konkrétně zkušenosti s řešením našich reklamací:

1) společnost Euro Jordán - dodavatel oken

(měl to být i dodavatel našich vstupních dveří, ovšem oba Chyškové si klidně dovolili "obejít" námi potvrzenou objednávku dveří u společnosti Euro Jordán a naše dveře nechali vyrobit kdesi v Německu - možná je koupili tady, ale výrobce je Německo -jen připomínám, že "zvorali" objednávku a dveře se nám do teď otevírají na druhou stranu než potřebujeme - ano, usazené dveře s dokončenou fasádou kolem - bohužel neotočíte pouze dveře bez toho, aniž byste museli vyměnit rám, tedy zasáhnout do fasády)
- trvající nedodělek firmy Mont Service

- takže, reklamaci jsme nahlásili již v roce 2009 - součást předávacího protokolu k domu

- konkrétně - dvoje žaluzie na francouzských oknech nejdou otáčet, dle nás jsou příliš široké, netěsní francouzská okna - táhne dovnitř

- kam jsme se posunuli? někdy v listopadu 2010 nám po několika urgencích dorazily dvě nové žaluzie - původní dvě byly překvapivě příliš široké - sice se jednalo o několik málo milimentrů, ovšem i tak prostě nefungovaly, takže Euro Jordán uznal naši reklamaci jako oprávněnou
- také někdy v listopadu nám Euro Jordán vyměnil těsnění pod francouzským dvojoknem za lepší

- při té příležitosti technik opětovně konstatoval, že prostor pod oknem není rozhodně dodělán standardním způsobem, čili, že tam prostě chybí betonová výplň (nebo alespoň montážní pěna), takže když v tomto místě trochu zatlačíte na podlahu, pruží a velmi výrazně se prohýbá, a také je v tomto místě v podstatě velmi studená

- tuto informaci jsme od stejného technika získali ještě v době, kdy komunikoval pan Roman Chyška, tato skutečnost byla nahlášena písemně emailem, samozřejmě se tím pan Roman nezabýval, a to stejně jako řešením našich dalších reklamací
- průběh byl vždy stejný, neprodleně pošlete foto, předám k dalšímu řešení a ........ nic (jako první mě teda napadlo jiné slovo, popisující psí výkaly, ale nebudu sprostá)

- no, ale zpět k oknům a špatně udělané podlaze v prostoru pod okny a před oknem - ještě před časem jsme netušili, že podobný problém s podlahou (nerovný terén neodpovídající standardu, tj. ne moc dobře provedená betonáž podlah) byl řešen v našem domě již při pokládce plovoucích podlah
- jak to vyřešila firma Mont Service, která jistě již v té době tušila, že jí to ostatně nemusí vůbec trápit, když nebude žádné reklamace následně řešit, o tom později v článku o dodavatelské firmě Animo Bohemia - plovoucí podlahy a schodiště

- takže po roce od nahlášení reklamace máme 2 nové žaluzie, nové těsnění a také jednu novou kliku u francouzského okna, která zlobila a okno nešlo zavírat

- dnes jsme tu měli opět technika, neboť jsme již asi počtvrté nahlásili netěsnící francouzská okna (miminálně 3x už je stejný technik šteloval), což se nyní projevilo opět v období, kdy byly hodně nízké teploty

- pan technik dnes vcházel do dveří očividně naštvaný (řečeno slušně), že už je tu zase, jeho komentář týkající se dřevostaveb realizovaných firmou Mont Service, se tu nedá moc slušně prezentovat

- poté, co trošku "vychladl", prošel okna a zjistil, že opravdu opět táhne, potom jsme se společně v podstatě shodli, že náš barák je na tom v porovnání s některými dalšími domy realizovanými Mont Servisem ještě celkem dobře
- jinde se jim totiž např. zapařují okna a voda jim po nich stéká, což může být podle všeho také tím, že nejsou kvalitně udělány venkovní parapety - dle slov technika by bylo možné dokonce zvenku prostrčit kovovou tyčku, kdyby ji měl po ruce - takovou tam prý našel díru

- technik také dále vedl spekulaci o tom, z jak kvalitního dřeva je vyrobena konstrukce dřevostaveb realizovaných Mont Servisem a zda bylo dřevo opravdu kvalitně vysušeno
- v tom ohledu by snad problém být neměl, neboť "stavebnice" byla dodávána certifikovanou firmou - ovšem asi nikdy nevíte, zda opravdu máte to, za co jste zaplatili

- a závěr? Euro Jordán nám zkusí ještě dodat lepší (silnější) těsnění kolem celých oken a lepší "utakováky" v oknech - nyní jsou tam plastová, ale teď prý berou nově od jiné firmy kovová, která zajišťují lepší přizpůsobivost oken (náš problém s táhnutím do místnosti je totiž přesně v místech mezi těmito utahováky - na francouzském okně jsou 2)

- tak uvidíme, ale doufáme, že i tohle dotáhneme do úspěšného konce

- závěrem poděkování paní Strasserové z firmy Euro Jordán, pobočka Jindřichův Hradec, která se zasadila o řešení našich reklamací, a také technikovi, panu Slukovi, který zajišťuje řešení u nás na místě.

Tenhle článek by byl někonečně dlouhý, takže koho zajímají naše další zkušenosti s řešením jiných reklamací, tak následně v dalším článku. Budu se snažit napsat co nejdříve.


Jinak nevím, proč mě to zrovna teď napadlo, ale již celkem dlouhou dobu visí na plotě v Louňovičkách (u bývalé zástupkyně Mont Servisu) cedule s nápisem "Dům na prodej". Budu se muset zase podívat, jestli tam stále visí.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Tak to je hustý. My máme pouze pozitivní zkušenost. Nám stavěla firma Dřevostavby MY HOME. Po tom, co odjeli jsme zjistili, že máme prasklou jednu střešní tašku. Manžel neváhal a hned zavolal. Velmi se nám omlouvali a do dvou dnů jsme měli tašku novou.